سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۲:۴۴ ب.ظ

درباره سايت

تجهیزات دندانپزشکی شفاپخش (مولتی برند)

پایگاه جامع دندانپزشکی

بایگانی

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۲۸۳ مطلب توسط «شفا پخش» ثبت شده است

توجه

با سلام به تمامی مخاطبین وبلاگ شفاپخش 

مطالب وبلاگ شفاپخش تماما به سایت شفاپخش منتقل شده است.
www.shafapakhsh.com
نکته اول : دوستانی که سوالی را بصورت خصوصی ارسال کرده اند ، سوالات خود را به شماره تلگرام 09039181124 بفرستند. چون در وبلاگ امکان پاسخگویی به سوالات خصوصی وجود ندارد.
نکته دوم : دوستانی که سفارش محصول دارند ، می توانند به شماره تلگرام 09039181124 ، سفارش خود را ارسال نمایند. 

زمان اولین مراجعه به دندانپزشک

 اطلاعات عمومی

بلافاصله بعد از رویش اولین دندان کودکان بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید.

انجمن دندانپزشکان توصیه می کند که حداکثر ظرف مدت 6 ماه بعد از دیده شدن اولین دندان ، مراجعه به دندانپزشک صورت پذیرد و این اتفاق به زمانی پس از یک سالگی کودک موکول نگردد.نباید تا سن شروع مدرسه و یا زمانی که وضعیت اورژانسی اتفاق بیفتد ، منتظر بمانیم.

اگرچه اولین ویزیت بطور کلی به دندانپزشک مربوط می شود که دهان کودک را معاینه می کند و رشد و تکامل دندانی-فکی را بررسی می نماید، اما باید توجه داشته باشیم که کودک نیز احساس آرامش داشته باشد.به منظور داشتن حس خوب و مثبت ، می توان موارد زیر را رعایت کرد:

1 . زمان ویزیت در صبح یا وقتی باشد که که کودک معمولا آرامش بیشتری دارد و میل به بازی ندارد.

2 . نگرانی ها و افکار منفی خود را به کودک انتقال ندهید.کودکان به راحتی تحت تاثیر احساسات والدین خود قرار می گیرند.پس تلاش کنید تا حس مثبت به آنان منتقل شود.

3 . هرگز ملاقات با دندانپزشک را به عنوان یک تنبیه برای کودک تلقی نکنید.

4 . هرگز به کودک خود رشوه ندهید، تلاش کنید تا او با علاقه به دیدن دندانپزشک بیاید.


بهترین سن برای انجام ارتودنسی

 اطلاعات عمومی

بهترین سن برای انجام ارتودنسی


مشکلات ارتودنسی به دو گروه دندانی و فکی طبقه‌بندی می‌شوند.هر گروه از این مشکلات با توجه به نوع و شدت،تعیین کننده سن خاصی برای شروع ارتودنسی می‌باشد. بر اساس مطالعات انجمن ارتودنسی آمریکا توصیه می‌شود کودکان در سن ۷ سالگی مورد معاینه دندانپزشک قرار بگیرند تا در صورت مشاهده انحراف در رشد و تکامل دندانی-فکی برای درمان لازم در سن مناسب اقدام شود.
در ارتودنسی هم درمان های پیشگیرانه می‌تواند باعث کاهش هزینه ها و طول دوره درمان و افزایش کیفیت نتیجه درمان بشود.
بهترین سن ارتودنسی ثابت بین ۱۲ تا ۱۵ سالگی،همزمان با تکمیل رویش دندان‌های دایمی و تکامل کافی ریشه این دندانها می‌باشد. 
با این حال اگر شخصی به هر دلیلی در زمان مناسب درمان صحیح را آغاز نکرده باشد، حتی در سنین بالا هم می‌تواند درمان ارتودنسی را انجام دهد.

ژنژیویت Gingivitis

 اطلاعات عمومی

ژنژیویت (Gingivitis) یا التهاب لثه به حالتی گفته می‌شود که پلاک‌های دندانی در خط لثه تجمع پیدا می‌کند و باعث تحریک لثه و حساس  شدن آن می‌شود که گاهی خونریزی هم پیدا می‌کند.

اگر این پلاک‌ها را هر روز با مسواک یا نخ دندان پاک نکنید به مرور سفت‌تر شده و ماده‌ای غیرقابل برداشت به نام جرم (رسوب دندانی) ایجاد می‌کند. در صورتی که پلاک و جرم به زیر خط لثه گسترش پیدا کند، بیماری مزمن خواهد شد.

با تحریک مزمن باکتریایی، بافت لثه به تدریج از دندان‌ها جدا می‌شود و حفره‌هایی ایجاد می‌شود که در آنجا چرک تجمع پیدا می‌کند. با گسترش پلاک و جرم و تداوم تحریک بافت لثه، فرایند جدا شدن لثه‌ها از دندان‌هایتان بیش از پیش ادامه پیدا می‌کند. به این حالت پریودونتیت یا پیوره می‌گویند.

التهاب، خونریزی و قرمز شدن لثه ها از علائم بیماری ژنژیویت (التهاب لثه ها) است که از علت های مختلفی بوجود می آید و این بیماری لثه می تواند همراه با درد یا بدون درد باشد که اغلب مواقع، بیماری التهاب لثه نتیجه تشکیل پلاک در دندان ها دور خط لثه است.

بیماری لثه، علت عمده افتادن دندان های دائمی است و باکتری لایه محافظتی ایجاد می کند که به بافت لثه آسیب می رساند، سپس بدن به زخم و التهاب ایجاد شده واکنش نشان می دهد.
هر چه مدت التهاب لثه ها بیشتر باشد، احتمال بروز بیماری های گوناگون از جمله حساسیت و بیماری های قلبی و… بیشتر است.
۸۰ درصد بزرگسالان تا حدی دچار این التهاب هستند در حالی که تنها ۱۰درصد آنان، متوجه این بیماری می شوند. زیرا علایم آن به طور طبیعی در اواخر میانسالی آشکار می شود.
دلایل مختلفی را برای خون ریزی از لثه وجود دارد از جمله، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، برنامه غذایی نامناسب، مصرف سیگار، استرس، سابقه خانوادگی بیماری، نظم دندان ها (در افرادی که دندان هایشان صاف نیست و یا عادت به دندان قروچه دارند، فشار وارده به دندان، به بافت لثه و استخوان فک آسیب می رساند) و مصرف برخی داروها که مانع جریان بزاق می شود و  نیز استفاده مشترک از وسایل شخصی و حاملگی از دیگر علل بروز این مسئله هستند.
جرم دندان چیست؟

دیسک های پرداخت کامپوزیت Meisinger

 ترمیمی و زیبایی

دیسک های فوق العاده انعطاف پذیر

برای فینیشینگ و پالیشینگ ترمیم های کامپوزیت 

دیسک های پرداخت میزینگر آلمان برای پرداخت انواع کامپوزیت های مرسوم دندانپزشکی،در چهار مدل مختلف از نظر زبری و نرمی وجود  دارد.

coarse    medium   fine    super-fine

ویژگی ها :

قابل استفاده برای کامپوزیت ، سرامیک و فلز

مناسب برای فینیشینگ و پالیشینگ

قابلیت کاربرد برای انجام پالیشینگ به صورت نرم و انعطاف پذیر

امکان فشار و کشش در هنگام انجام کار

پوشش یک طرفه ی آلومینیوم اکساید

دارای چهار مدل سطح زبری دیسک برای بازدهی بالا

دارای دو اندازه مختلف ( ۱۰ میلی متری و ۱۴ میلی متری )

قابل تهیه از شفاپخش (مولتی برند)